ایلام- استاندار ایلام گفت: برای افزایش جمعیت، همه دستگاه‌ها باید وظایف محوله را به درستی اجرا کنند.

باید به مشکلات اشتغال و مسکن جوانان در اجرای سیاست‌های جمعیتی توجه کرد

به گزارش قدس آنلاین، منطقه ایلام، مهندس «محمدرضا مروارید» در نشست شورای راهبردی جمعیت استان در راستای سیاست‌های کلی جمعیت اظهار کرد: برای رشد جمعیت باید راهکارهایی پیشنهاد شود و با اتخاذ تدابیر و رفع چالش‌های پیش رو بخصوص در شهرستان‌هایی که در پنج سال گذشته جمعیت آنها کاهش یافته مشوق‌هایی برای بازگشت به جمعیت مورد نیاز خود ارائه شود .

وی افزود: برای بدست آوردن مشوق‌های لازم برای افزایش جمعیت در کشور حمایت دولتی و بستر سازی مناسب و همچنین اطمینان دادن به مردم برای افزایش نسل ضروری است بطوری که مسئله اقتصادی در تمامی مشوق‌ها بیش از موارد دیگر به چشم می‌خورد .

مروارید اضافه کرد: لازم است مسئولان در کنار کار فرهنگی برای افزایش نسل، بسترهای لازم را فراهم کند همچنین مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و معضلات ازدواج جوانان را برطرف کرده تا خانواده‌ها برای افزایش نسل و جوانان برای ازدواج، بدون هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی به سمت این مسئله تشویق شوند و هرم سنی کشور در حالت تعادل قرار گیرد .

استاندار ایلام با بیان اینکه برای افزایش جمعیت، همه دستگاه‌ها باید وظایف محوله را به درستی اجرا کنند، گفت: وزارت مسکن و شهرسازی نیز باید رفع مشکلات حوزه مسکن را در اولویت قرار دهد بنابراین در اجرای سیاست‌های جمعیتی کشور همه دستگاه‌ها و نهادها باید با تعامل اقدامات لازم را انجام دهند .

وی با اشاره به اینکه بخش سلامت در حوزه سیاست‌های جمعیتی برعهده وزارت بهداشت است، عنوان کرد: در حال حاضر رشد موالید در کشور کاهش پیدا کرده و راه حل برون رفت از این مشکل باید مد نظر مسئولان قرار گیرد .

مروارید با بیان اینکه از مهمترین مشوق‌های افزایش جمعیت، حل مشکلات اقتصادی از جمله مسکن، اشتغال و دسترسی آسان به مسائل رفاهی و اجتماعی است، اظهار کرد: هر دستگاهی در حوزه کاری خود تمام پیشنهادات ارائه شده را جمع‌بندی و پس از تصویب برای اجرایی شدن به تهران ارسال شود و با راهکاراهای مناسب رشد جمعیت کشور به شرایط مورد نیاز برسد

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.